Yourzine vraagt toestemming voor het plaatsen van cookies.

Lees meer over ons cookie beleid in onze privacy statement


Snapchat onthult Snapchat Stories

vorig jaar - Gerrit - online marketing

De populaire jongerenapp Snapchat stond tot dusver enkel en alleen bekend als app waarbij foto's of video's slechts  voor een gelimiteerde tijd zichtbaar waren. De verzender bepaalde hoe lang de ontvanger een foto kon zijn (2 tot maximaal 10 seconden). Tot dusver. Snapchat heeft namelijk een nieuwe feature aangekondigd: Snapchat Stories.

 

Snapchat Stories: combinatie van foto en video
Foto's en video's kunnen door de gebruiker worden toegevoegd aan een Snapchat Story. Deze functionaliteit is voor een onbeperkt aantal keer door vrienden te bekijken, je ziet ook direct welke mensen de Story hebben bekeken. Het is voor gebruikers ook mogelijk Snapchat Stories openbaar te maken. Na 24 uur zal de Snapchat Story verdwijnen om ruimte te maken voor nieuwe verhalen. Snapchat op haar eigen blog: "Your Story never ends and it’s always changing. The end of your Story today is the beginning of your Story tomorrow."  Snapchat beoogt met deze nieuwe feature gebruikers vaker naar de applicatie te trekken. Je gaat ook naar Facebook of Twitter om te kijken wat je vrienden nog meer hebben gedeeld.  

 

 

Kansen voor marketeers
Naast de extra contentcreatie is Snapchat Stories ook ideaal voor marketeers die een boodschap voor een langere periode (24 uur) kunnen communiceren. Tot dusver waren de mogelijkheden met Snapchat namelijk redelijk beperkt. Met Snapchat Stories gaat de app van volledig gesloten communicatie naar een beperkte groep contacten (je Snapchat vrienden) ook openbare content zenden. Daarmee verschuift haar propositie ook gedeeltelijk naar die van Instagram.

 

Videokwaliteit nog niet optimaal
Een aantal fanatieke Snapchatters spraken oprichter Evan Spiegel inmiddels op Twitter aan over de videokwaliteit van Snapchat Stories. Spiegel beaamt dat en gaf reeds te kennen dat dit een aandachtspunt is. Op dit moment worden video's echter met name gecomprimeerd om de hoeveelheid data te verkleinen.

 

 

Een nieuwe stap in de ontwikkeling van  Snapchat
Snapchat zet een nieuwe stap in haar ontwikkleing naar een volwaardige app. Niet voor niets zagen investeerders enkele maanden geleden al brood in Snapchat. Er werd bij een investeringsronde ruim 60 miljoen dollar opgehaald wat Snapchat een waarde gaf van 800 miljoen dollar. Inmiddels worden er dagelijks ruim 350 miljoen 'snaps' gedeeld waarmee het Instagram op gepaste afstand laat. Gaat dat aantal door Snapchat Stories verder groeien?


Lees ook

Gerrit

Wil je weten wat Yourzine voor jouw merk kan doen?

 

Neem contact op met Gerrit:
06 240 97 418