Yourzine vraagt toestemming voor het plaatsen van cookies.

Lees meer over ons cookie beleid in onze privacy statement


Optimalisatielab Yourzine verhoogt conversie e-mail campagnes

in 2011 - Michiel - nieuws

Per 1 oktober heeft Yourzine een optimalisatielab voor haar (e-mail) campagnes. Het Optimalisatielab biedt onderzoeksmethoden als data-analyse, kwalitatief- en kwantitatief onderzoek en eyetracking aan. Eyetracking is een van de nieuwste vormen van onderzoek die worden toegepast om websites en campagnes te optimaliseren. Yourzine wil met het Optimalisatielab haar dienstverlening nog verder professionaliseren en e-mailmarketing en online klantcontactcampagnes optimaliseren.

Een van de nieuwste vormen van onderzoek in het Yourzine Optimalisatielab is Eyetracking. Door middel van infraroodlicht wordt vastgesteld waar proefpersonen precies kijken op het beeldscherm. Door te analyseren waar de e-mail ontvangers wel of niet naar kijken, waar ze over twijfelen en de volgorde waarop ze verschillende zaken op een pagina bekijken, kun je knelpunten achterhalen. Yourzine zet dit specifieke analyse instrument in, gebruikmakend van de expertise van haar collega's van het Colours Optimalisatielab.
 

Yourzine wil met het Optimalisatielab haar klanten nog gerichter adviseren in hoe zij de conversie van hun (email) campagnes kunnen verhogen. David Veldt, Directeur strategie van Yourzine over Optimalisatielab: "Ons Optimalisatielab versnelt de leercurve. We kunnen nu vooraf een campagne analyseren (pretesten). Op basis hiervan passen we de campagne aan voordat hij extern gaat. Hierdoor zijn we in staat om nog sneller campagnes te optimaliseren, concepten aan te passen en soms de hele strategie over een andere boeg te gooien."
 

Op de E-mailmarketingconferentie op 8 september is een tipje van de sluier van de onderzoeksfaciliteiten van Yourzine opgelicht. Bezoekers konden hier hun e-mail campagne of website laten onderzoeken middels oa. eyetracking. Kijk hier voor een impressie.
 

Over Yourzine
Yourzine is de specialist op het gebied van online marketing. Denk aan email marketing, en eCRM marketing. Als online marketing specialist werken we voor vele toonaangevende opdrachtgevers. Klanten van Yourzine zijn onder andere: Albert Heijn, Hema, V&D, Gamma, de Efteling, Triodos Bank en IKEA. Yourzine maakt onderdeel uit van de LECTRIC Groep.

De LECTRIC Groep bestaat uit zeven vooraanstaande internetbedrijven: Colours, LECTRIC, NR6, SearchResult, Someone, Social Inc, en Yourzine. Samen brengen ze klanten, zoals Eneco, Dorel, Natuurmonumenten en ANWB verder met internet.


Lees ook

Michiel

Wil je weten wat Yourzine voor jouw merk kan doen?

 

Neem contact op met Michiel:
073 681 10 01